Ma augusztus 30-a van. A pótfelvételi ponthatárait tegnap hirdették ki. Várható volt, hogy magasabb lesz. Nekem az érettségin 403 pont volt, pár ponttal maradtam le a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karáról. Beadtam tehát a jelentkezésemet újra. Ahogy júliusban, úgy most is vártam, hogy küldnek majd egy sms-t. Vártam egész éjjel, de nem küldték. Már betökéltem, hogy meg kell várnom szeptember első hetét a levél miatt. Csak azt nem értem, hogy ha most is megadtam a telefonszámomat, akkor miért nem küldenek egy sms-t. Mert az egész család várja az eredményt.

A www.felvi.hu oldalon persze meg lehet tekinteni, de a felvi.hu nem olyan egyszerű. A felvételi azonosítómat rendszerint hibásnak mondja, és csak valami égi csoda után enged be, és csak a jőliusi kudarcomat harsogja, a pótfelvételiről semmi hír. Eleve egy óránál is több, mire be tudok jelentkezni. Így nem mrad más, mint kétségek között várni, és izgulni az eredmény miatt.

Föltettem magamnak a kérdést, hogy akarok-e egyáltalán egyetemista lenni. Mert félek, hogy elvégzek egy egyetemet, mondjuk a jogot, és utána abszolút nem ezzel akarok majd foglalkozni. És azt sem tudom, hogy Magyarországon akarok-e maradni. Leginkább a politikai helyzet változásától félek. Hogy a jobboldal 2/3-os többséget szerez, és úgy módosítják az Alkotmányt, ahogy akarják. De félek attól is, hogy nem lesz állásom, vagy ha lesz, akkor sem olyan, amilyent akarok. És nem tudom, hogy ki akarok-e szolgálni egy olyan (nagy valószínűséggel eljövő) rendszert, amelyik a mai napig képtelen elhatárolódni egy olyan szélsőségtől, amelyik a magyar történelem egyik legsötétebb korszakát idézi. Persze, melyik anya tagadná meg nyugodt szívvel a saját édesszülött gyermekét?

Én is csak a történelemkönyvekből ismerem azt az időszakot, mint ahogy azok is, akik hirdetik. Magam sem tudom, hogy amit tanulok, az valóban úgy történt-e, de kénytelen vagyok elfogadni. És bizonytalan vagyok. Nem tudom, hogy Vonáék mennyiben követik Szálasi és Hitler politikáját (a Magyar Gárda és a Jobbik kapcsolata engem kísértetiesen az SA és az NSDAP kapcsolatára emlékeztet), tanultak-e azok hibáiból, vagy ugyanolyan korlátolt gondolkodással züllesztenék tovább az országot. És persze, ha a Fidesz hatalomra kerül (mert esélyes, hogy hatalomra kerül), akkor majd dönteni kell, hogy egy demokratikus rendszert akarnak Orbán Viktorék, Jobbik és szélsőségek nélkül, vagy lepaktálnak velük, és akkor a néhai FIDESZ-ből a DE kikerülhet, marad a FISZ. Szóval nekik dönteni kell majd. Az MSZP pedig átgondolhatja, hogy megérte-e a régi harcostársakkal dolgozni, megtartani a rendszerváltás előtti szisztémát, vagy inkább maguk mögött kellett volna hagyni, és tisztán kormányozni.

De kanyarodjunk vissza az eredeti témához. A Magyar Nemzet 2009. augusztus 26-i számában olvasható egy cikk ("Az utolsó gyötrelmes tanév"), amiben Hoffmann Rózsa, országgyűlési képviselő (KDNP) írta, hogy "Egy szűk, megvásárolt vezető réteg készségesen asszisztált azokhoz a változtatáokhoz, amelyeknek következtében lassan-lassan a gazdag, fizetős, igénytelen fiatalok időt múlató találkozási pontjává süllyed a korábban méltán híres magyar egyetemi képzés." Szeretném tudni, hogy kikre gondolt, gazdag, igénytelen fiatalok alatt. Netán azokkal van baja, akik költségtérítéses szakokra járnak? Beleesik egy egyetemi docens (az írás alján olvasható) abba a hibába, ami szerintem korlátolt gondolkodásra vall. Miért gondolja, hogy aki fizetős szakra jár, az igénytelen, másként szólva lusta? Mi a probléma vele? Én is kötlségtérítéses szakra fogok járni. Pontosan ez a problémám, hogy egy kalap alá kerülök azokkal, akik tényleg nem tanultak, csak gazdagok.

Érdemes utánanézni az említett írásnak, és aláhúzni benne az ígéreteket, amket a nevezett KDNP-s képviselő úgy tett (minden bizonnyal saját pártja nevében), hogy a 2010-es választásokon is a Fidesz láncos kutyájaként fognak indulni. Bár addigra lehet, hogy a két párt már egy lesz. Kíváncsian várom, hogy a jobboldal mit fog tenni az oktatásért. És hogy a választóktól milyen árat fog ezért, és a többi intézkedésért kérni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ipszilon.blog.hu/api/trackback/id/tr31348361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása